lördag 22 november 2014

KAL start

Starten för vårt gemensamma projekt.
Sticka mera uppifrån och ner. KAL i samarbete med Dödergök
Knit-a-long. vi stickar tillsammans via bloggen
  stickameraskoftkal.blogspot.se 

Min skiss. Jag har plockat en skala i ljuslila till mörk lila och dessutom lite olika kvaliteter.
Tonar koftan från ljust upptill till mörkare avslutning mot höften. Start och avslut i svartlila färg.
En typisk liten insvängd kofta att slänga på sig till en enkel svart klädsel.
Tanken är att brodera med silverpärlor och kanske även någon randsöm med stjälkstygn i silvergarn vid varje avslut efter den mörka kanten.
Ev en vit metall dragkedja till knäppning.
Så är min tanke...
Börjar stickningen till veckan...

PROVLAPP
4:ans stickor
10 cm bredd 22 m
10 cm höjd 29 v
En lätt tunn kvalité

Jag har faktiskt stickat en barnkofta efter denna idé .
Hade ett infärgat garn som grund. Startade med halsen och fortsatte enligt beskrivningen jag skickade efter från sidan. Uppifrånochner
Sedan stickade jag gjorde hålvarv runt axlarna.
Kul och enkelt sätt att jobba med garn och idé. Koftan har fin passform till lilltjejen på 5 år.




Så nu startar jag ihop med KAL gruppen ni  får  se hur resultatet blir så s
måningom.
Allt efter skissidén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar